//PurpleDreaming.
English VS Korean [ONESHOT]
Saturday, November 10, 2012 @ 6:12 AM | 0 Comment [s]


English VS. Korean


*That's the best gambar Peniel yang aku cari .Puihh~susah gila nak cari gambar dia -.-Btw,Peniel nampak hensem ._.


Title : English VS. Korea
Author : Diana Shukri
Genre : Romantic comedy
Starring : B.TO.B Peniel ,APink Yookyung 


Tu budak celup inggeris kan ?Bukan reti cakap bahasa Inggeris pun .

Grrrrr~

Agak-agaklah nak menghina aku pun .Aku tak seteruk macam tu lah !Berhenti lah dari mengutuk aku ini dan itu .Aku dah muak dengar segala caci .Ya .Ya memang aku darah campuran orang inggeris .Dan memang aku tak reti cakap bahasa inggeris .Abistu ?Macam diorang ni pandai sangat je cakap bahasa inggeris .

Ya ,aku dilahirkan di Korea .Aku dihantar oleh appa aku ke U.S sejak dari kecil lagi .Aku memang tak reti cakap bahasa inggeris dan aku tak pernah lulus bahasa Inggeris .Appa aku hantar aku balik ke Korea balikpun sebab aku tak pandai cakap Bahasa Inggeris dan disebabkan aku jugalah appa dengan omma aku bercerai dan sekarang aku tinggal dengan omma aku dekat sini ,Korea .

"Kau janganlah amek hati dengan apa yang diorang cakap .Lagipun diorang pun bukan reti sangat cakap bahasa Inggeris ." kata Ilhoon 

Ilhoon sahabat yang aku paling rapat bila aku dekat Korea ni .Dia selalu marah budak-II yang selalu mengacau aku atau mengejek aku .

"Aku dah tak tahan lagi !" 

"Kau sabar jelah .Aku sentiasa ada untuk kau ."

"Macam mana nak sabar lagi ?Kalau exam Bahasa Inggeris mesti aku gagal ."

"Ada hikmah disebalik tu ."

"Hikmah ?Hikmah apa ?Untuk menjatuhkan maruah aku ?"

"Entah ?Lambat laun kau tahulah ."

"Hurmm~"

"Dah kau jangan sedih-sedih .Kejap lagi kita dapat markah ujian Bahasa Inggeris kan ?"

"Ha'ah .Harap aku lulus ."

"Kau mesti lulus punya ."

                                               +++++++++++++++

Aku dah agak dah aku gagal .Bukan sekali aku gagal ,tapi dah banyak kali dah .Malas aku nak fikirkan lagi .Baik aku balik rumah .Omma cakap nanti ada penyewa bilik baru nak datang . Ramai pulak orang hari ni .Sesak pulak jalan .Wahh~Cantiknya sinaran matahari .Dengan angin sepoi-sepoi bahasa .Aku berjalan sambil mendogakkan kepala aku memandang ke atas .

*Bukk*

Aduhh~Siapa pulak langar aku ni ?Teruklah .

"Mianhei" 

Terbeliak mata aku melihat jejaka yang baru aku langgar tadi .Muka dia seakan-akan .....



"What . .?"

Haishh !Mamat Inggeris rupanya .Aduh ,nak jawab apa ni ?

"Saya minta maaf sangat-sangat .Saya tak tahu nak cakap apa ?"

Tsk~Bodoh gila aku .Dia bukan faham pun apa aku cakap .

"Errr~Dengar sini . . .Saya kena balik cepat ni .Erm . . ." Sebaik kaunter pertanyaan orang Inggeris ada dekat situ .Aku hantar dia kat situlah .Aku menarik tangannya .

"Maaf ,terpaksa buat macam ni .Awak pergilah tanya dia eh ?Annyeong ! " sambil menunduk maaf beberapa kali .

Handsome jugak mamat Inggeris tadi .Eh ?Aku dah lambat dah ni .Aduhh~Ni semua mamat Inggeris tu punya pasallah .Tak pasal-pasal aku lambat .Tapi dia handsome jugak .

                                                  +++++++++++
Rumah,
May 17

"Balik pun kamu .Apsal lambat ?Lama omma tunggu tahu .Kejap lagi penyewa bilik nak datang ." 

"Annyeong ,omma .Sorry lambat .Tadi ada hal ."

"Erm .Pergi mandi tukar-II baju siap ."

"Baiklah ,omma ."

"Ha !Lupa pulak omma .Tadi Ilhoon ada datang rumah cari kamu ."

"Ilhoon ?Dia nak apa ?Dia ada cakap apa-apa tak ?"

"Takdelah pulak .Dia cakap nanti dia call ."

"Oh ,okay ."
                                              ++++++++++++

Handsome jugak mamat Inggeris tadi .Tapi muka dia macam iras-iras orang sini .Hurm~Entahlah ? 

"Yookyung ,nanti bila penyewa baru tu datang buat perangai elok sikit ."

"Baik omma ."

"Omma bukan apa .Buat sementara waktu je dia menyewa ."

"Kenapa omma cakap macam tu ?"

"Dia menyewa tempat ni untuk sebulan je ."

"Ohhh. . .kenapa pu . . " 

*DingDong~DingDong~*

"Haa !Penyewa dah sampai da kodd .Pergi buka pintu ." 

"Nae ."

*Srekk*

Alangkah terkejut aku !Mamat Inggeris tadi !AAAAAAAAA !Menjerit aku masuk ke bilik .

"Sorry my daughter . . ."

"It's okay .Can i see my room ?"

"Yeah~sure .This way ."

Bilik ,

Nak buat apa ni ?Nak buat apa ni ?Call Ilhoon lah . 

"Hello !Ilhoon ,kau kena tolong aku !"

"Calm down .Cerita perlahan-lahan ."

"Ada orang inggeris dekat dalam rumah aku !"

"Maksud kau ?"

"Maksud aku  . .penyewa bilik baru tu orang Inggeris !Inggeris !"

"Okay-okay .Kau buat muka relax je .Yang kau nak gabra sangat ni kenapa ?"

Betul jugak apa yang Ilhoon cakap .Yang aku nak sibuk-II sangat ni kenapa ?

"Apsal kau datang rumah aku ?Kau nak cakap apa ?"

"Erm. . .Takde apa-apa .Kau pergikan pesta bunga api minggu depan ?"

"Pergi ."

"Kaylah ,bye ."

Okay ,yookyung bertenang~bertenang~Buat muka relax je .Fuhh~Fuhh~Lalu aku membuka pintu .Alangkah . . .AAAAAAAAA ! Okay ,tenang .Dia bukan buat apa-II pun .

"Ya ,awak nak apa ?" 

"I'm sorry .My name is Peniel .Nice to meet you ."

"Ermm~Hello . . .Nice to meet you " aduhh~

"What's your name ?"

"My name . .is Yookyung ."

"Okay ,nice to meet you ." ujar Peniel sambil menghulurkan tangan .First time . . rasa macam ni .


                                                    +++++++++++

"Yookyung~yookyung~Omma nak keluar sekejap ni .Bangun lagi ,dah pagi ni .Omma dah sediakan sarapan tu .Omma nak keluar kejap ."

"Hurmm~" 

Aku bangun dengan perasaan malas memasuki tandas .Aku melihat mukaku yang masih ngantuk di cermin .Huarhhh~ngantuknya sambil menggeliat .Selepas selesai mandi ,aku mengenakan tubuhku dengan pakaian baju T-shirt colour pink dan seluar jeans panjang colour putih-putih kebiruan .Aku ingat lepas sarapan aku nak keluar amek angin kat taman kejap .

Aku ke meja makan untuk bersarapan .Terdetik hati aku nak kejutkan Peniel untuk sarapan .Aku kebilik Peniel ,tapi Peniel takde ?Awalnya Peniel bangun .Entah-entah jogging kodd .Orang Inggeris lah katakan .Aku terus ke meja makan . Alangkah terkejutnya bila nampak Peniel di dapur yang berdekatan dengan meja makan .Apa dia buat ?

"Good morning ,yookyung !" sambil melambaikan tangannya .

"Err~good morning too."

"Nae ."

Wahh~dia dah pandai cakap bahasa korea walaupun satu perkataan je .

"WOW ! Awak dah pandai cakap bahasa korea walaupun sikit ."

"What ?"

"Nothing"

"Okay .Do you want hot chocolate ?"

"Yes ,sure .Wahh~awak pandai buat hot chocolate ?" 

"Yes !" jawab Peniel sambil mengacau hot chocolate 

"This is for you .Be careful it's still hot " sambil menghulurkan hot chocolate kepada aku 

Aku menghirup hot chocolate yang masih panas tu .AUCH !Aduhh ,panasnya .Sambil memegang bibirku yang melecur sedikit .

"I told you !" jerit Peniel sambil memegang bibirku .Suasana menjadi sunyi seketika .

"Err~saya nak keluar amek angin dulu " balas aku pelik

                                                  +++++++++++

Seminggu selepas itu ,
May 24

Malam ni ada pesta bunga api .Aku pergi dengan Ilhoon and Namjoo .Aku berpakaian T-shirt putih dikenakan dengan cardigan hitam dan cekak putih .Aku menuju ke ruang tamu .

"Omma ,saya dah nak pergi ni ."

"Lupa pulak omma .Bawak Peniel sekali .Peniel tak pernah pergi ke pesta bunga api ."

"HUH ?! Pergilah sorang-II .Lagipun Yookyung pergi dengan Ilhoon ."

"Bawak jelah .Pegilah Peniel dengan Yookyung ." Omma menolak Peniel ke arah aku .

"Omma !" Aku membuat muka 

                                                 ++++++++

Aduhh~bosannya jalan dengan mamat ni .Biar aku cakap dululah ,nak hilangkan kebosanan dan sikap ganjil antara aku dengan dia .

"Awak" serentak kami bercakap 

"Err~awaklah cakap dulu ." aku bagi peluang dekat dia 

"Setiap tahun memang ada pesta bunga api eh kat Korea  ?"

"Wahh~Bahasa hangul awak makin lancarlah ."

"Gomawo .Omma awak yang ajar ."

"Ahh~"

"Kenapa awak takut dengan saya bila first time kita jumpa ?"

"Sebab . . .saya fobia . .dengan bahasa inggeris ."

"Maksud awak ?"

"Saya dulu duduk kat U.S ,tapi bila bahasa inggeris saya teruk appa saya terus hantar saya balik sini and bercerai dengan omma saya .

"Mianhei . . .saya tak tahu ."

"Tak apa .Bukan salah awak pun ."

Kami terus berjalan menuju ke pesta .Perasaan ni . ..kenapa dengan perasaan ni ?Perasaan ni . .tak pernah aku rasa .

"Ohhh !Ilhoon ,Namjoo !" aku menjerit sambil melambai tangan kearah mereka .Peniel mengikut langkahku dibelakang .

"Wahhh~ni ke penyewa bilik tu ?Hensemlah " kata Namjoo

"Apalah kau ni .Kenalkan korang semua ini Peniel .Penyewa bilik baru tu ." kata aku sambil menunjukkan Peniel yang segan silu .

"Annyeonghaseyo ,Peniel imnida .Nice to meet you all ." sambil bersalaman dengan Ilhoon dengan Namjoo 

"Wahh~baru duduk sini seminggu dah pandai cakap bahasa korea." kata Namjoo

"Err~Gomawo .Lagipun saya darah campuran ." sambil menunjukkan senyuman 

"Ahhh .Patutlah hensem .Untunglah kau Yookyung ." 

"Untung ?Apa lah kau ni .Dahlah pesta nak start dah ni .Jom masuk ."

"Jom !" 

                                                ++++++++++
Aku dengan Peniel duduk di satu bangku dibawah pokok yang agak rendang untuk menikmati bunga api .

"Wahhh~cantiknya bunga api .Awak suka bunga api ?" tanya Peniel 

"Huh ?Suka ,awak ?"

"Suka ." 

"Kenapa awak suka ?" tanya aku sambil memandang Peniel 

"Sebab dia cantik dan susah untuk dilupakan ."

"Haha .Lawaklah awak ni ."

"Kenapa pulak ?"

"Serious lawak gila !haha ."

"Waeyo ?! Ada apa-apa yang tak kena ke ?"

"Muka awak lawak sangat time cakap macam tu .Awak kena tengok muka awak .Serious kelakar !"

"Ya ke ?Hahaha !"

"First time saya nampak awak gelak ."

"Selama ni pun saya tak selalu sangat gelak selepas saya . . .jumpa awak " kata Peniel sambil menatap mataku .

"Ohhh ."

"I like you ."

"Huh ?! awak apa ?" suara Peniel kelihatan tenggelam disebabkan bunyi percikan bunga api yang sangat kuat .Tiba-II Peniel mendekatkan mukanya ketelinga aku seperti ingin membisik sesuatu . . .

"Saya cakap saya suka awak ." bisik Peniel 

Membutang mata aku memandang Peniel dalam keadaan terkejut .Dia . . suka aku ?

"Saya harap awak dapat buat keputusan dalam masa terdekat ni .Saya tunggu . . ."

Yookyung ,Peniel !

Tersentak aku apabila ada orang menjerit memanggilku dengan Peniel .

"Ohhh~kat sini rupanya kau dating dengan Peniel ." kata Namjoo 

"Huh?! Mana ada ! "

"Dahlah jom balik .Nanti omma kau marah pulak ." kata Ilhoon sambil menayangkan muka yang tidak puas hati .

"Jom !" 

Peniel sudah beberapa langkah dihadapan aku berjalan dengan Namjoo .Aku masih terkejut lagi dengan kejadian tadi .Ahhh~kusutlah kepala .

"Yookyung ?"

"Huh?! Kenapa ?"

"Kau okay tak ?Macam tak berapa sihat je ."

"Ye ke ?Takdelah .Aku sihat jelah ."

Lalu Ilhoon menarik tangan ku lantas tubuhku menghadap Ilhoon .Mata kami bertentangan dan saat itu Ilhoon melafazkan perkataan . . .

"Aku suka kau ."

"HUH ?! Buang tabiat ke apa kau ni ?"

"Aku serious .Aku sukakan kau .Aku tahu kau ada perasaan dengan Peniel kan ?Aku tak sanggup tengok kau dengan Peniel .Aku jealous !"

"Ilhoon . . .aku . . ."

"Aku tunggu jawapan kau ,bye .Dah sampai rumah kau dah pun .Jumpa kau esok ."

Ilhoon . . .

                                                    ++++++++

Bilik ,
May 28

Arghhh~esok ada ujian Bahasa Inggeris lah pulak .Tak boleh nak study langsung .Aku tak faham langsung !Grrr~kalaulah ada orang yang baik hati nak ajarkan aku .Pasal Ilhoon dengan Peniel pun aku tak bagi keputusan lagi .Aku sekarang dalam dilema .Arghhh !! 

"Awak okay ?" tanya Peniel yang memasuki bilik aku .Wahh~bahasa korea dia makin lama makin hebat .

"Ohhh~okay .cuma ada hal sikit je .Saya tak berapa faham ."

"Belajar betul-II mesti awak boleh .Yookyung ,FIGHTING !"

"Awak masuk bilik saya nak tanya tu je ke ?" 

"Betul jugak .Awak ada nampak tak tiket pernebangan saya ?Lagi 3 hari saya dah kena balik U.S ."

"Tiket ?Tak nampak pun .U.S ?Awak nak buat apa balik sana ?"

"Awak dah lupa ke ?Saya sewa bilik kat sini hanya sebulan je ."

Macam mana aku boleh lupa ?Aduhh~aku kena cari tiket tu sebelum dia jumpa .Aku taknak dia balik .Tapi . . .apsal aku sibuk-II nak suruh dia tinggal kat sini ?Kalau dia bla dari sini bagus jugak aku tak payah fikir-II pasal keputusan tu .

"Saya lupa pulak .Nanti saya jumpa saya bagi awak ."

"Okay .Saya keluar dulu ."

Tiket ?Mana pulak aku nak cari ni ?Aku sebenarnya nak dia pergi ke tak ?Kusutlah .Tapi hati aku macam berat nak lepaskan dia balik U.S .Apa-II pun aku kena cari tiket tu sampai jumpa !Sesekali mataku meliarkan pandangan diluar tingkap dan aku ternampak Ilhoon.Ilhoon melambaikan tangan kearah aku dan berkata 'saya akan tetap tunggu jawapan awak.'
Masalah Ilhoon pun tak selesai lagi .Aduhh~Macam mana ni ?Apa aku patut cakap dekat dia ? 

                                                     ++++++++

May 29 ,

Tinggal 2 hari je lagi Peniel dekat sini .Sedih pulak aku .

"Yookyung ,tolong kemaskan rumah .Rumah bersepah ni ."

"Baiklah ,omma ." 

Aku mengemas rumah sambil meliarkan mata aku kesemua tempat yang dikemas .Mana tahu terjumpa tiket ke ?Aduhh~dah satu rumah aku kemas .Tapi tak jumpa pun tiket .Haishhh~baik aku cari bawah TV .Haaa !Jumpa pun !Yookyung ,cakap perlahan sikit nanti Peniel dengar .Baik aku masuk bilik dulu .

Bilik ,

Aku nak buat apa dengan tiket ni ?Takkan nak bakar kodd .Kesian pulak aku kat Peniel .Buat masa sekarang ni aku simpan elok-elok dekat bawah bantal aku .

"Yookyung ,kamu ada nampak tak tiket Peniel ?"

"Tiket ?Mana Yookyung tahu ?"

"Manalah tahu Yookyung jumpa ke ?"

"Takkanlah Yookyung nak sorok tiket Peniel kodd omma ."

"Ha'ah eh .Tolong carikan Peniel tiket .Nanti dia tak boleh balik U.S ." 

"Okay ." Baguslah kalau Peniel tak balik U.S .

May 31 ,

Esok Peniel dah kena balik U.S .Baguslah tiket dia tak jumpa lagi dan dia akan terus duduk kat sini .Nak pergi amek angin kejaplah kat luar .

Taman ,

Eh ? Tu bukan Peniel ke ?Apa dia tengah buat kat bangku sana ?Baik aku pergi dekat dia .

"Peniel ?Apa awak buat kat sini ?" terus aku duduk disebelah Peniel

"Ohh .Yookyung ,saja amek angin .Awak ?"

"Samalah .Esok awak dah kena balik U.S kan ?Tiket dah jumpa ?"

"Ha'ah .Tapi saya tak jumpa tiket lagi ."

Kesian pulak aku dekat dia ni .Patut ke aku berterus terang ?Jangan ,yookyung !Sabar dulu .

"Awak dah buat keputusan ?"

"Huh ?Belum lagi ."

"Takpe ,saya tunggu ."

Dia sanggup tunggu keputusan aku walaupun aku sorok tiket dia dan walaupun dia tahu dia kena balik U.S ?Aku rasa serba salah dekat dia . Kesian pulak aku kat dia .Berterus terang jelah .

"Peniel sebenarnya saya yang sorok tiket tu .Sebenarnya saya tak nak awak balik U.S .Saya nak awak terus tinggal kat sini teman saya .Saya . . ." lalu terasa jari Peniel hinggap di bibirku .

"Saya tahu awak sorok tiket tu .Saya tahu semua tu dan saya tahu awak suka saya ." 

"Peniel . . ." sebutir air mata yang jernih keluar membasahi pipi .

"Takpe .Saya tak marah ,tapi . . ."

"Tapi . . .tapi apa ?" kali ini air mata aku mengalir lagi laju .

"Saya suka awak dan saya tetap akan berada disisi awak .Dan saya taknak awak sedih dan saya berjanji akan tetap berada disisi awak selamanya ." kata Peniel sambil mengucup dahiku dan memelukku .

"Tapi . . .macam mana awak tahu semua tu ?"

"Maksud awak ?Tiket tu ?"

"Ha'ah .Macam mana awak tahu ?"

"Saya terdengar time awak kemas rumah haritu .Awak ada jerit yang awak jumpa tiket ."

"Ahh~Bodoh jugak saya ni ."

"Dah ,tak payah cerita pasal tu lagi."

 I wanna be that girl who can be with u forever ~ 

"Kejap eh ?Ada orang hantar message pulak ." 

"Takpe . . ."

Annyeong ,yookyung^^ ni saya Ilhoon .Saya dah nampak dah semuanya .Dan saya dah tahu keputusan awak .Awak jangan risau saya tak bersedih pun .Lagipun dari dulu saya dah tahu awak minat kat Peniel tapi saya . . .bodoh menunggu keputusan yang tidak pasti .Sekarang saya dah tahu :D Semoga awak bahagia dengan Peniel ;') #Np Girls Day-Don't forget me .Lagu favourite awak dan jangan lupakan saya tahu ! Annyeong ! :'D

Ilhoon ?Dia ada dekat-dekat sini ?Aku meliarkan pandangan seluruh taman dan aku ternampak Ilhoon melambaikan tangan sambil tersenyum .

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Finally~Setelah beberapa bulan aku tak update FanFic .Tapi setelah aku baca balik cerita ni memang merapu habis -.- Dapat jugak aku mengubat kerinduan FanFic ;') Harap-harap korang sudi baca and Terima kasih banyak-banyak kepada sesiapa yang sudi baca FanFic ni .Dan lastly B.TO.B cakap GOMAWO ! :"D 



Older Post | Newer Post
QueenControl

Hello World (Y) i'm full of imagination and that's what i like ;)

underlined, bold


Navigations

Diary AboutMe Stuffs Link

TrafficLight


CreditSection

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : AskarPink
Full Edited : DianSeobiey

Best View at GOOGLE CHROME!