//PurpleDreaming.
The Dream Catcher Chapter 17
Thursday, August 16, 2012 @ 8:46 AM | 0 Comment [s]

                 

"BO ? !Kau nak masuk audition ?Jinjja ?! "


"Kau kalau boleh satu sekolah nak dengar apa yang kau cakap .So ,kau nak join tak ?"


"Kekeke .Gilalah !Aku taknak .Aku . .aku  malu ."


"Aishh~Kau tak habis-II dengan malu kau .Yang penting kau ikut je aku .Bukan ramai pun yang masuk audition .And kat dalam bilik audition just ada kita and juri ,tu je ."


"Tapi aku tetap taknak !"


"Tolonglah aku .Kita dah berkawan sejak dari kecil lagi .Takkan kau tak sanggup lakukan 

demi kawan kau .Aku hanya boleh bergantung dengan kau seorang saja .Lagipun cita-II aku dari kecil kan nak jadi penyanyi .Kau sendiri pun tahu kan ?"

"Ya lah .Tapi kenapa aku ?Kau kan tahu aku ada penyakit malu sejak kecil lagi "


"Alaaa~relax sudah ."


"Hmmm~syarat-II dia kat sini cakap satu group kena ada 6 orang dan keatas .Kita ada 2 orang je "


"Tu yang aku tengah fikir ni .Kau ada cara lain tak ?" 

"Ada satu cara je "

"Apa dia ?"

"Tak payah masuk audition ."

"Alaa~Tolonglah sekali ni je .Takkan kau taknak tengok kawan baik kau bahagia ?"

Tiba-tiba . . .BoMi terdengar suatu perbualan lima orang budak perempuan .Mungkin sebaya dengan dia .

"Alaaa~borang nak masuk audition dah habis .Macam mana ni ?"


"Tu lah pasal .Kalau lah ada orang yang baik hati nak bagi borang audition kat kita .Hmm~"

"Kalau dapat borang pun ,kita tak cukup seorang ."


"Betul jugak .Putus asa je lah ."


"Tak pun ,tunggu next year ."


Selepas BoMi terdengar perbualan group perempuan tadi ,BoMi terus mendapat idea dan memanggil group perempuan tersebut .Naeun yang perasan aku memanggil group perempuan tersebut memandang aku dengan pelik .

"Korang nak masuk audition eh ?" 


"Memang nak masuk ,tapi . . .borang dah habis ."

"Kalau aku ajak korang join group aku nak tak ?Lagipun aku tak cukup lagi 6 orang ."
Aku memberi pandangan .

"NAK !"  Dengan serentak dorang memberi kata putus .

"Sebelum kita fikir nama kumpulan kita and lagu .Apa kata korang introduce nama korang seorang-II dulu ." 


Selepas introduce . . .

"Okay .Sekarang kita fikir nama group kita .Siapa boleh bagi cadangan untuk nama group kita angkat tangan ." 

Perempuan yang berambut depan dengan mata sepet mengangkat tangan .

"Saya rasa baik kita bagi nama group kita STAR GIRL ."

"Boleh tahan .Cadangan lain ?"

Perempuan chubby yang comel mengangkat tangan 


"Apa kata kita letak nama group kita PINK GIRLS"

"Boleh tahan jugak nama tu ."


"Boleh tak saya ubah nama group tu sikit ." Perempuan yang chubby itu berkata semula .

"Apa dia ?"


"Kita letak nama A-PINK nak tak ?Saya rasa itu yang paling sesuai ."


"Siapa setuju angkat tangan ." 


Rata-ratanya setuju dengan nama group tadi .

"So . . nama group kita sekarang ni A-PINK .Saya rasa setakat ni saja meeting kita pada kali ini .Esok kita jumpa lagi dekat sini nak discuss pasal lagu pulak .Lagipun dah habis waktu dah ni .Bye~"

"BYE~"

DEPAN SEKOLAH 

NAEUN P.O.V

Alamak aku dah lambat nak jumpa Junhyung .Mesti dia dah lama tunggu aku . . .Aik ?Junhyung belum keluar lagi ke ?Tunggu je lah kat sini .Beberapa kali aku menoleh kekiri dan kekanan tetapi takde orang .Dah sepuluh minit aku tunggu dia .Takkan dia dah balik ?Maybe sebab aku keluar lambat sangat kodd .Tapi takde lah lambat sangat baru berapa minit .Selalunya dia akan tunggu aku .Tiba-tiba Gikwang menegur aku .

"Naeun .Awak tunggu Junhyung eh ?"

"A'ah .Dia dah balik ke ?"

"Entah .Dari tadi saya tak lepak dengan dia .Cuba awak call dia ."

"Jap . . .tak dapat"

"Peliklah .Junhyung memang suruh awak tunggu dia depan sekolah ke ?"

"A'ah ."

"Erm~mungkin dia kat dalam toilet kodd ."

"Kalau macam tu saya balik dulu ."


Peliknya .Selalunya Junhyung tak pernah macam ni .Baik aku cari dia kat dalam sekolah .Merata tempat aku cari tapi takde .Cuma kat bilik stor ,class dengan kantin je aku tak cari lagi .Baik aku pergi cari kat bilik stor dulu .Baru beberapa langkah aku nak membuka pintu bilik stor aku terdengar seorang perempuan barcakap .

"Nak jumpa dengan awaklah ."

"Tapi. . .saya rindukan awak "


Dan aku ternampak seorang perempuan tengah memeluk seorang lelaki  .Perempuan tu macam . . .aku kenal .Perempuan tu yang pagi tadi kat depan sekolah dengan Junhyung .Dia tengah peluk siapa ?Dia tengah peluk . . . Junhyung .Air mata aku terus mengalir membasahi pipiku tanpa aku sedar .Junhyung . . .tak mungkin !Aku terus berlari keluar dari sekolah .AKu tak sangka dia sanggup buat aku macam ni ,selepas aku dah mula menanam perasaan kasih dan cinta aku terhadap dia .Hati aku remuk siapa yang tahu ?

DALAM BILIK 

BOMI P.O.V 

Srettt. . .Pintu bilik Naeun aku buka .Sejak balik dari sekolah tadi Naeun mengurungkan dirinya didalm bilik .

"Naeun . .Jom makan .Dari balik sekolah tadi kau tak makan .Mesti kau lapar ."

"Tak . . aku tak lapar ."

"Serious kau tak palar ?Makanlah sikit .Aku takut kau sakit nanti ."

"Betul aku tak lapar ."

"Kalau kau lapar kau bagitahu aku tau ."

"Okay ."

Aku menuju keluar dari bilik Naeun .Kenapa Naeun jadi macam tu ?Takkan dia bergaduh dengan Junhyung kodd .Baik aku call Junhyung .

"Yaboseyo ?"

"Nae ,BoMi ?Waeyo ?"

"Oppa ,oppa gaduh dengan Naeun eh ?"

"Gaduh ?Takde pun .Kenapa ?"

"Takde apa-II .Saja tanya .Oppa kat mana ?"

"Oppa kat rumah .Naeun sekarang kat mana ?"

"Kat dalam bilik dia lah .Kay lah ,Annyeong ."

Aku mematikan panggilan tadi .Apa yang berlaku sebenarnya ?




TO BE CONTINUED IN EPISODE 18 .Gomawo sebab sudi baca *bow* Aku tak tahu nak cakap apa lagi .LOL ._. tapi aku hargai kesudian korang membaca FanFic aku .TEGUR KALAU ADA TYPO .






Older Post | Newer Post
QueenControl

Hello World (Y) i'm full of imagination and that's what i like ;)

underlined, bold


Navigations

Diary AboutMe Stuffs Link

TrafficLight


CreditSection

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : AskarPink
Full Edited : DianSeobiey

Best View at GOOGLE CHROME!