//PurpleDreaming.
The Dream Catcher Chapter 15
Thursday, August 16, 2012 @ 8:36 AM | 0 Comment [s]



DI HADAPAN SEKOLAH

"Oppa .Cuba tengok rambut da serabai dah tu .Meh sini " lalu terasa kelembutan tangan Naeun menyentuh rambut ku .

"Meh sini oppa betulkan rambut Naeun ." lalu aku menyentuh rambut Naeun yang lembut itu lagi wangi .

Lalu tanpa kami sedar  kami bertentangan mata .Pipi Naeun sudah pun berwarna merah .menandakan malu .Adakah ini cinta .Ramai pelajar yang ingin kesekolah memerhatikan kami .Tiba-Tiba . . . .


"Junhyung Oppa !!!"

Suara ni . . suara ni . . . lalu mataku terbuka luas .Suara perempuan itu aku kenal !Perempuan itu aku kenal !! Tak mungkin !!

"Hyuna-ah . . . kau buat apa kat sini ?Bukan kau kat Paris ke ?" Aku agak terkejut melihat hyuna dihadapan mataku .Seperti tidak percaya .Lalu lantas tangan aku yang menyentuh lembut rambut Naeun terus diturunkan .


"Oppa~!" panggil hyuna dengan gedik lalu terus memelukku ,aku menjadi kaku .

"Saya pergi dulu . . ." Terus Naeun beredar dari situ .Aku terus meleraikan pelukan tadi .

"Naeun . . !Aishhh~ " Aku terus mengejar Naeun 


DIDALAM TANDAS
NAEUN POV

Aku memandang wajahku di cermin yang dibasahi dengan air mata .Kenapa aku mengangis sebab dia ?Kenapa ?Padahal aku tak ada perasaan kat dia pun .Lalu aku mengelap air mata aku .Naeun ,kau harus kuatkan semangat kau depan Junhyung .Kau tak boleh tunjukkan muka kau yang tengah sedih dihadapan dia .Junhyung mungkin akan perasan .

DIDALAM KELAS
JUNHYUNG POV

Mata aku melirik mencari Naeun .Adakah aku bersalah ?Naeun ,kau kena dengar dulu explain aku .Semua ni takkan berlaku kalau Hyuna takda masa tu .Macam hyuna boleh ada dekat situ ?Takan takda seorang pun member aku tahu yang dia dah balik korea ?Mata aku berhenti melirik kearah luar kelas apabila Gikwang menyapa aku .

"Woi !Apsal dengan kau ni ?Kau cari siapa ?" 

"Huh ?Takde sesiapa .Kau tahu tak ?" 


"Tahu apa ?"

"Pagi tadi aku jumpa Hyuna ."

"Hyuna ?Dia dah balik sini ke ?Aku taktahu pun ?"

"Tulah pasal .Takkan Hyuna tak bagitahu salah satu member kita tak tahu yang Hyuna dah balik sini ?"

"Entah ?aku pun tak tahu ."

"Apa-apapun . . .takde pape lah "

Aku terus meluru keluar kelas .Aku ingin pergi kekelas Naeun untuk memberi penjelasan tentang apa yang dah berlaku dihadapan sekolah tadi .Aku pun tak sangka boleh jadi macam ni .Harap-harap Naeun faham akan situasi tadi .Sebaik sahaja aku sampai dihadapan kelas Naeun ,tiada kelibat Naeun langsung didalam kelas tersebut .Kat tempat duduk dia pun takde dia .Mujur ada BoMi ,aku pergi tanya dialah .

"BoMi ,kau nampak Naeun tak ?"


"Tak nampak pun .Bukan kau pergi sekolah dengan Naeun ke pagi tadi ?"


"Err~takpelah .Kalau Naeun dah masuk class ,cakap kat dia aku cari dia tadi .Gomawo"
"Kay . ."


Lalu aku terus meluru keluar dari class Naeun .Mana Naeun ?Takkan dia merajuk kot .Tak mungkin lah .Lagipun dia bukan ada perasaan terhadap aku .

DALAM KELAS 

NAEUN POV

"Anyyeong~!" 

"Annyeong !Ah~tadi Junhyung cari kau .Kau pergi mana? " tanya BoMi

"Err~tadi aku pergi toilet jap . Buat apa dia cari aku ?"


"Entah ?Tapi muka dia macam serius je.Better kau pergi jumpa dia ."


"Ahh~Malaslah ...Nanti jelah .Macam balik nanti tak boleh jumpa dia "Saja aku memberi alasan untuk tidak berjumpa dengan Junhyung .Sebenarnya hati aku sakit ,sakit menanggung perit didalam hati aku .


"Suka hati kaulah .Bukan 'boyfriend'  aku ." sengaja BoMi menguatkan perkataan boyfriend .Sakit hati !
"Yah !Bukan boyfriend aku lah !And aku pun tak pasti dia bestfriend aku ."


"Maksud kau ?" Tanya BoMi

"Entah lah . . .Ah~ignore je lah ."


DI KANTIN

YOSEOB POV 

"Mana BoMi huh ?" 

"Kau tak habis-habis dengan BoMi kau tu .Tak puas lagi ke dah jumpa dia semalam ?hehe" balas Dujun

"Tak . Tak puas lagi . . .Semalam dapat jumpa sekejap je ."


"Oke lah tu . . . At least dapat jumpa dia ." Balas hyunseung

"Aku tak kira juga .Aku nak jumpa dia !Rindu gila ah~" 


"Pelik aku dengan kau ni .Haishh~Tu BoMi kau .Pergi lah 'kejar' dia !kekeke" Balas Dongwoon

DIHADAPAN KAUNTER 


"Annyeong ,BoMi ~!" Sapa aku .

"Ah~Anyyeong ,oppa ."


"Tengah nak bayar duit makanan ke ?" tanya aku

"Nae ."
"Biar oppa tolong bayarkan ." Lalu aku terus menyeluk poketku untuk mengambil wallet .

"Eh ,tak payahlah .Buat susah-susah je .Semalamkan oppa dah belanja BoMi makan ." BoMi menolak pelawaan untuk belanja dia

"Takpe . Biar oppa yang bayar .Lagipun bukan susahpun .Untuk BoMi jugakkan ?" 


"Nae .Kalau oppa dah cakap macam tu .Gomawo ,oppa !" Balas BoMi dengan mimik muka yang comel .

"Ermm~Mana Naeun ?Dari tak nampak pun ."


"Ahh~Dia kat dalam class .Taknak makan ,dia cakap tak laparpun ."


DALAM CLASS
NAEUN POV

Bosannya duduk dalam class .Sorang-sorang pulak tu .BoMi dah pergi makan kat kantin .Aku ni pun satu .Disebabkan taknak bersemuka dengan Junhyung kat kantin sanggup aku berlapar kat dalam class .Pabo !Pabo ! Lalu . . . .


"Naeun~" 
Suara tu macam kenal ,Junhyung !

"Oh,oppa~" Lalu aku membetulkan posisi dudukku menghadap Junhyung yang berada dihadapan ku .Aku tak tahu macam mana nak bersemuka dengan dia .

"Naeun masih . . . marahkan oppa ?"


"Marah . . . ?Kenapa. . . pulak ?" Balasku dengan tergagap-gagap

"Haaa ! Naeun spy eh ? kekeke " Sengaja junhyung meniru aksi didalam RUNNING MAN ,sambil menunding jari kearah aku .

"Tak lawak punlah .HA HA HA ." 


"Haaa !Kan dah kantoi marah lagi .Sorry lah pasal tadi .Oppa pun tak tahu explain macam mana ?Dia tetiba peluk oppa ,oppa pun dalam keadaan SHOCK ! Mianhei . . ." Panjang penjelasan oppa terhadap aku

"Takpe ,saya faham .Dia mesti bestfriend oppa yang dah lama tak jumpa oppa kan ?" Balas aku .

"Naeun faham ?Cheongmal mianhei . . . Erm~Naeun mesti laparkan ?" Tanya Junhyung oppa

"Takde lah . . "
Grrrr~Grrrr~

Suasana menjadi sunyi seketika .Apsal lah perut aku tetiba bunyi ni .Haihhh~malu betul lah . Tetiba kedengaran ketawa Junhyung oppa .Aku pun turut ketawa sekali .

"Tulah sombong lagi !hahaha . . ." Balas Junhyung oppa sambil ketawa kecil

"Oppa punya pasal lah ,Naeun berlapar tau .Jahat !Nak merajuk lah ."


"Okay-okay .Nah ,oppa ada bawak choclate favourite Naeun ni ." 


"Waaaa~Cadbury !Gomawo oppa ." 




TO BE CONTINUED IN EPISODE 16 .Gomawo sebab dah sudi baca cerita ni .Thanks jugak sebab sudah lama korang menunggu cerita aku ni .Aku harap lepas ni korang sudi baca lagi =.=' TEGUR KALAU ADA TYPO  Thanks Again for reading .*wave*





Older Post | Newer Post
QueenControl

Hello World (Y) i'm full of imagination and that's what i like ;)

underlined, bold


Navigations

Diary AboutMe Stuffs Link

TrafficLight


CreditSection

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : AskarPink
Full Edited : DianSeobiey

Best View at GOOGLE CHROME!